Для класних керівників - допомога при складанні планів з виховної роботи:
ПАМ'ЯТНІ ДАТИ на 2020- 2021 навчальний рік
АКТУАЛЬНІ ОСВІТЯНСЬКІ ПОРТАЛИ
Корисні посилання :
- "Допомога вчителю завжди" - https://www.facebook.com/groups/v4itelska.dopomoga
- "Вчитель вчителю: безкоштовно" - https://www.facebook.com/groups/2389858844400860
АКТУАЛЬНІ ОСВІТЯНСЬКІ ПОРТАЛИ
1. 1. Міністерство освіти і науки України - http://www.mon.gov.ua/
2. Департамент освіти і науки КОДА - http://osvita.kr-admin.gov.ua/
3. КЗ КОІППО ім. В.Сухомлинського - http://koippo.kr.ua/
4. Відділ освіти Олександрійської РДА - http://woorda.klasna.com/
5. Методичний кабінет - http://ormk.edukit.kr.ua
6. Методичний портал - http://metodportal.net/
7. Освіта. UA - http://ru.osvita.ua/
8. Шкільний світ - http://www.osvitaua.com/
9. Основа - http://osnova.com.ua/
ЗАКОНИ УКРАЇНИ
Закон України "Про загальну середню освіту".
Закон України "Про охорону праці".
Кодекс законів про працю України.
Закон України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності".
Закон України "Про відпустки".
Закон України "Про оплату праці".
Закон України "Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу".
Робота класного керівника
ЗАКОНИ УКРАЇНИ
Закон України "Про загальну середню освіту".
Закон України "Про охорону праці".
Кодекс законів про працю України.
Закон України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності".
Закон України "Про відпустки".
Закон України "Про оплату праці".
Закон України "Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу".
ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ ВИХОВАННЯ
Громадянське: виховувати школярів ї у дусі пізнання, збереження і розвитку національних традицій і плекати інтелектуально розвинену, духовно і багату, цілісну особистість; формувати в учнів незалежно від національності національну свідомість, історичну пам'ять, національний характер, світогляд, гуманістичні ідеї.
Правове: прищеплювати учням повагу до прав і свобод людини і забезпечити знання та виконання законів України учнями.
Фізичне: пропагувати здоровий спосіб життя; проводити оздоровчо-профспілкову роботу серед підлітків; формувати усвідомлення учнями ролі фізичної досконалості у гармонійному розвиткові особистості; виховувати потребу в регулярних заняттях спортом; дотримання режиму дня.
Художньо-естетичне: розвивати художньо-естетичну освіченість та вихованість дітей; формувати естетичну культуру засобами народних традицій; сприяти забезпеченню української мови як державної в усіх напрямках роботи, розвивати уявлення про зовнішню та внутрішню красу людини.
Трудове: виробляти свідоме ставлення до праці як вищої цінності людини і суспільства; виховувати здорову особистість, цивілізованого господаря.
Екологічне: формувати екологічну культуру і усвідомлення себе частиною природи; виховувати почуття відповідальності за природу як національне багатство; залучення учнів до екологічної та природоохоронної діяльності.
Родинно-сімейне: формувати культуру сучасної сім'ї та потребу допомагати батькам; розвивати інтерес до традицій родини; формувати моральні якості з позицій добра і справедливості.
Духовно-моральне: прищеплювати і розвивати моральні почуття, міцні переконання, потребу поводитися відповідно до норм суспільства; виховувати патріотизм, колективізм, непримиримість до аморальних вчинків людей, до порушників норм і правил культурної поведінки.
Превентивне: забезпечити теоретичну та практичну реалізацію заходів, спрямованих на попередження і подолання відхилень у поведінці школярів; запобігання розвитку різних форм асоціальної, аморальної поведінки, прищеплювати потребу поводити себе відповідно до моральних норм у суспільстві.
Формування здорового способу життя: забезпечення повноцінного розвитку дітей, охорони та зміцнення їхнього здоров'я; формування гармонії тіла та душі; виховання потреби у фізичних заняттях, прагнення до оволодіння санітарно-гігієнічними знаннями та навичками.
Щоденно:
• з'ясування причин відсутності учнів на заняттях, фіксація
пропусків у класному журналі;
• бесіди з учнями, що запізнюються на уроки;
• організація чергування у класі;
• індивідуальна робота з учнями;
• контроль зовнішнього вигляду учнів;
• організація харчування.
Щотижня:
• проведення годин класного керівника;
• перевірка щоденників;
• проведення заходів у класі за планом роботи;
• робота з активом класу, організація діяльності органів учнівського
самоврядування
• контроль за виконанням доручень;
• організація прибирання закріпленої території пришкільної ділянки;
• робота з батьками;
• робота з учителями, які працюють у класі;
• зустріч зі шкільним лікарем (медсестрою).
Щомісяця:
Щомісяця:
• тестування та анкетування учнів з метою вивчення їх індивідуальних особливостей, аналіз розвитку учнівського колективу; • складання плану роботи на канікули. Один раз на рік:
• написання характеристик (за необхідності);
• проведення класних зборів;
• проведення бесід з безпеки життєдіяльності;
• організація чергування класу у школі;
• відвідування уроків учителів-предметників у своєму класі;
• консультації у шкільного психолога.
• контроль за станом підручників;
• зустріч з батьківським активом;
• відвідування учнів удома.
Два рази на рік:
• оформлення класного журналу за підсумками семестру, складання звіту;
• заповнення табелів успішності та видача їх учням;
• проведення батьківських зборів;
• участь у роботі семінару, методичного об'єднання класних керівників;
• аналіз виконання плану роботи, корекція плану виховної роботи;
• аналіз плану виховної роботи за попередній навчальний рік та
• проведення відкритого виховного заходу;
• оформлення особових справ учнів;
• статистичні відомості про клас (станом на 5 вересня);
• робота з підручниками (видача, перевірка, здавання);
ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТАЦІЇ,
ЯКУ ВЕДЕ КЛАСНИЙ КЕРІВНИК
1. Класний журнал.
2. Особові справи учнів.
3. Табелі успішності.
4. План виховної роботи.
5. Матеріали виховних годин, годин спілкування тощо.
6. Розробки сценаріїв виховних заходів.
7. Щоденник психолого-педагогічних спостережень за учнями.
8. Щоденник роботи з важкими учнями.
9. Протоколи батьківських зборів.
10. Матеріали щодо запобігання дитячого травматизму, бесіди з правил дорожнього руху, облік проведеннz інструктажів.
11. Журнал обліку занять з учнями, які навчають вдома (якщо такі учні є).
12. Літопис або фотоальбом класу.
ЗМІСТ РОБОТИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА:
1. Вивчення учнів.
2. Організація учнівського колективу.
3. Організація учнівського самоврядування.
4. Робота з батьками та громадськістю:
а) організація виховної діяльності за різними напрямами;
б) індивідуальна виховна робота з різними категоріями учнів та їх батьками.
Можливі види контролю за діяльністю класного керівника з боку адміністрації школи:
1. Перевірка ведення документації.
2. Аналіз виховної роботи з класом.
3. Контроль за проведенням годин класного керівника та інших виховних заходів.
4. Контроль за проведенням індивідуальної виховної роботи з різними категоріями учнів.
5. Контроль за чергуванням класу у школі.
6. Контроль за санітарним станом кабінету та його ремонтом.
7. Контроль за відвідуванням занять учнями.
8. Контроль перевірки щоденників.
9. Анкетування учнів
10. Аналіз системи роботи з батьками (відвіування батьківських зборів, протоколи, доповіді, виступи, батьківський всеобуч, робота на рівні класу, відвідування сімей учнів, матеріали обстежень багатодітних та малозабезпечених сімей, допомога батьків школі тощо).
Індивідуальна виховна робота протягом року
Спостереження за реакцією батьків на оцінки учнів, на записи та зауваження
в щоденнику.
Бесіди з батьками та учнями про довірливі стосунки між ними.
Бесіди та консультації батьків про організацію режиму дня дитини і домашньої роботи.
Пам’ятка для класних керівників
1. Папка классного керівника повинна містити:
- Список учнів класу, відомості про місце проживання
- Відомості про батьків
- Соціальний паспорт класу
- Список доручень учнів класу
- План виховної роботи
- Протоколи класних зборів
- Протоколи батьківських зборів
- Матеріали вивчення особистості учня, класного колективу
- Матеріали вивчення потенціалу батьків
- Матеріали, які використовуються для підготовки батьківських зборів, годин спілкування
- Розробки, сценарії виховних годин, свят
- Інструктивнно-нормативні документи з питань виховної роботи
2. В класному куточку повинна міститися інформація:
- План роботи класу ( календар життєдіяльності)
- Рішення класних зборів
- Список активу класу
- Список доручень
- Графік чергування учнів
- Правила для учнів
ПАМ’ЯТКА ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ВИХОВНИХ ГОДИН
Мета проведення:
· Вивчити індивідуальні особливості учнів під час неформального спілкування.
· Пізнати інтереси учнів, зрозуміти їхні переживання та мотиви поведінки.
· Обговорювати поточні події класу, міста, держави.
Форми проведення:
· Вільне спілкування вчителя з учнями.
· Бесіди на заплановані теми.
· Обговорення актуальних статей з газет.
· Обговорення кінофільмів, книжок.
· Зустріч із цікавими людьми.
· Усні журнали.
· Дискусії.
· Години спілкування.
· Тренінги.
· Екскурсії.
· Політичне інформування учнів.
Виховні години проводяться один раз на тиждень у певний день. Тематика спілкування з учнями заздалегідь планується, однак поточні події у класі,школі,місті, державі можуть підказати тему незаплановану раніше.

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА:
· Виховання високої моралі у підростаючого покоління, формування в нього українського менталітету, традицій.
· Створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їхнього здоров'я.
· Духовно-моральне виховання.
· Розвиток розумових і фізичних здібностей, формування високої пізнавальної культури, організація змістовного дозвілля учнів.
· Підготовка школярів до господарсько-трудової діяльності.
· Створення умов для вільного вибору учнями світоглядних позицій.
· Гуманізація педагогічного процесу, демократизація стосунків у колективі.
· Врахування інтересів дітей.
· Організація роботи з батьками.
Алгоритм дій класних керівників та вчителів по організації дистанційної роботи з учнями на період карантину
Важливо визначитися із чітким алгоритмом дій, який може у кожного вчителя бути інший. На наш погляд мають бути певні етапи:
Важливо визначитися із чітким алгоритмом дій, який може у кожного вчителя бути інший. На наш погляд мають бути певні етапи:
1. Вибрати ресурс, на якому слід розписати етапи дистанційного навчання.
Для цього можуть підійти ментальні карти coggle.it або Mindomo , інтерактивні плакати LinoIt.com або Padlet.com тощо.
2. Вибрати зручний для вчителя інструмент взаємодії з учнями.
Це може бути закрита освітня соцмережа, розроблена британськими вчителями та IT-технологами, яка має високий ступінь захисту особистих даних. https://www.classdojo.com/uk-ua/?redirect=true
Також годиться Google Classroom — безкоштовний сервіс, яким може скористатися кожен, хто має обліковий запис у Google. Вчитель входить у систему та створює свій «Клас», де кожен вчитель-предметник буде публікувати навчальні матеріали, давати завдання учням та спілкуватися з ними. Посилання (код класу) на свій «Клас» треба розіслати всім учням. Якщо діти користуватимуться платформою з телефону, мають завантажити на мобільний однойменний застосунок.
Найчастіше вчителі використовують групи у Viber чи Facebook
3. Дуже важливо домовитися з учнями про порядок роботи і кінцевий час здачі завдань.
Наприклад, встановити час здачі завдань до п’ятниці не пізніше 16 години. Це буде дисциплінувати учнів.
4. Оскільки живе спілкування мотивує, то варто робити раз на тиждень онлайн спілкування у визначений день і час (наприклад, середа або четвер з 12 години).
Буде зручно робити це у формі прямого ефіру в закритій групі у Facebook. У Google Glassroom теж є інструмент для трансляцій — Hangout. Така трансляція автоматично публікуватиметься на YouTube-каналі, і учні в реальному часі матимуть можливість коментувати трансляцію.
5. Варто вибрати і повідомити учням про те, в якій формі вони здаватимуть завдання
Це залежить від формату завдання, яке треба перевірити вчителеві. Наприклад, якщо це творча робота — роботи пересилаються у формі Google-презентації. Будь-які письмові роботи дітям зручно буде здавати у формі Google-документа.
Дуже цікавим для дітей і вчителів буде спільний формат здавання робіт. Для цього вам з учнями треба буде використовувати в спільному доступі дошку Padlet.com або LinoIt.com Це безкоштовні платформи. Вчитель створює спільну дошку (плакат, канвас), розсилає посилання учням. Потім педагог створює завдання та «прикріплює» його на спільній дошці як стікер. Учні можуть друкувати, прикріплювати файли та відеоролики.
6. Варто вибрати інструменти для перевірки
Найбільш зручною та багатофункціональною для контролю й перевірки знань онлайн для мене є ClassTime. Це безкоштовний тестовий сервіс, де вчитель може використати 9 абсолютно різних і нестандартних типів запитань. Є відкриті запитання, запитання на встановлення відповідності, можливість дати розлогу відповідь на запитання. На закріплення знань учням можна давати контрольний тест через цю платформу.
Через цей же сервіс можна створити опитування, дати до нього доступ дітям. У такому разі школярі спершу мають переглянути відеолекцію, а потім одразу дати відповіді на запитання, щоб закріпити побачене й почуте
7. Як подати матеріал учням?
Якщо необхідно подати теорію, вчитель може зробити це в кілька кроків. Тему подаємо через готовий відеоконтент, який за конкретним запитом легко знайти на YouTube. Усі активно готуються до ЗНО, тож усі теми з 5-го до 11-го класу так чи інакше висвітлені у відеороликах.
Дайте завдання учням, з якої і по яку хвилину їм треба переглянути відеоролик, щоб вони не дивилися зайвий контент.
Після відео даємо практичний блок. Зараз у відкритому безкоштовному доступі чимало онлайн-тренажерів, які допоможуть учневі перевірити завдання та себе. Якщо говорити про українську мову — гарним тренажером буде WebPen.com.ua.
Ще один чудовий тренажер — disted.edu.vn.ua. Це розробка вчителів із Вінниці, яка містить зручну дистанційну систему навчання для всіх предметів з 5-го по 11-й клас. Якщо вчитель напише координатору (контакти є на сайті), спеціально під вас створять окремий клас (і дадуть доступ для його адміністрування) і ви зможете побачити, як школярі виконують ті чи ті завдання.
Зверніть увагу на такий класний ресурс, як learningapps.org. Це система готових вправ з різних предметів, та ще й з можливістю автоматичної перевірки системою. А ще вчитель може створити свої вправи за допомогою цієї платформи, якщо готових йому не вистачило. Працювати з платформою треба за тим самим принципом, що й з іншими — відправити посилання дітям. Вчитель створює папку класу, заливає туди вправи — вже наявні там чи створені ним. І може моніторити виконання цих вправ.
Наступний етап після перегляду теоретичного матеріалу та онлайн-перевірки знань -- контрольна вправа для того, щоб вчитель промоніторив і зрозумів, наскільки дитина добре опанувала цю тему.
Узагальнив і уклав В.А.Ребрина
Примітка: при створенні рекомендацій використано покрокову інструкція від експерта «Освіторії» та вчителя Новопечерської школи Юрія Гайдученка
- "Допомога вчителю завжди" - https://www.facebook.com/groups/v4itelska.dopomoga
- "Вчитель вчителю: безкоштовно" - https://www.facebook.com/groups/2389858844400860
- "Все для творчого вчителя" - https://www.facebook.com/groups/242214819851004
- "Педагогу - організатору" - https://www.facebook.com/groups/sahody
https://www.facebook.com/svetlana.chomenco
- "Педагогу - організатору" - https://www.facebook.com/groups/sahody
https://www.facebook.com/svetlana.chomenco
Дякую,важлива інформація
ВідповістиВидалитиДякую за відгук).
ВідповістиВидалити